Elektromobilność na nowo zdefiniuje sposób, w jaki użytkujemy samochody, zarówno te prywatne, jak i należące do flot. Inne będzie też oddziaływanie pojazdów na otoczenie. Spacer wzdłuż ulic nie będzie wiązał się z koniecznością wdychania szkodliwych spalin, a dostawy do punktów handlowych realizowane będą praktycznie bezszelestnie. Dodatkowo nawet długodystansowe elektryczne podróże staną się rzeczywistością. Jak ta wizja przyszłości jest realizowana w teraźniejszości, będzie można przekonać się na stoisku Nissana podczas tegorocznej edycji targów EkoFlota.

Główną gwiazdą japońskiej marki będzie Nissan LEAF drugiej generacji. Najnowsza odsłona najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie oferuje zasięg sięgający 270 km w cyklu mieszanym oraz blisko 400 km w cyklu miejskim. Dodatkowo kierowca podczas jazdy ma do dyspozycji pakiet innowacyjnych technologii, wśród których wymienić należy przede wszystkim systemy e-Pedal oraz ProPILOT.

Zwiedzający bez wątpienia zwrócą uwagę na wyjątkowy egzemplarz pierwszej generacji prekursora segmentu samochodów elektrycznych przeznaczonych dla masowego odbiorcy, czyli „afrykański” LEAF Arkadego Pawła Fiedlera. Polski podróżnik w tym roku jako pierwszy człowiek przejechał pojazdem zeroemisyjnym Czarny Ląd. Podczas swojej podróży musiał mierzyć się z jednymi z najbardziej wymagających warunków drogowych na świecie, obejmujących m.in. Saharę.

Dodatkowo odwiedzający stoisko będą mogli zapoznać się ze zmodernizowanym miejskim autem dostawczym – Nissanem e-NV200. Elektryczna furgonetka, która od chwili wprowadzenia na europejski rynek znalazła już ponad 15 000 nabywców w Europie, została wyposażona w nowy akumulator o pojemności 40 kWh. Umożliwia on przejechanie na jednym ładowaniu nawet 300 kilometrów w cyklu miejskim, co wpisuje się w potrzeby największych firm logistycznych.

„Samochody zeroemisyjne charakteryzują się m.in. niezwykłą dynamiką jazdy. I w taki właśnie sposób elektromobilność wjeżdża do świadomości coraz szerszego grona kierowców. Niestety negatywną konsekwencją tak szybkiego wzrostu jest wysyp stereotypów. Jako światowy lider w segmencie samochodów elektrycznych podejmujemy jednak działania obalające mity i pokazujące obraz pojazdów zeroemisyjnych taki, jaki jest w rzeczywistości” – mówi Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce

Potwierdzeniem tej tezy jest stoisko marki na targach EkoFlota, na którym będzie można poznać różne oblicza elektromobilności. Klienci indywidualni oraz flotowi poszukujący pojazdu w segmencie C bez wątpienia skupią się na drugiej generacji Nissana LEAF, natomiast firmy wykorzystujące na co dzień pojazdy o zwiększonej przestrzeni ładunkowej skierują swoją uwagę na model e-NV200, na targach prezentowany w wersji osobowej, ale dostępny również jako dostawczy van. Dodatkowo odwiedzający będą mogli zobaczyć czterokołowy dowód, że międzykontynentalne podróże samochodem elektrycznym już teraz nie pozostają wyłącznie w sferze marzeń.

Elektromobilność zapoczątkowała jeden z najbardziej dynamicznych etapów w rozwoju motoryzacji. Zmiany w podejściu zarówno całych koncernów, jak i zwykłych kierowców, możemy obserwować już nie w perspektywie lat, a miesięcy. Obecność na takich wydarzeniach jak targi EkoFlota daje nam możliwość podkreślenia, że Nissan był jednym z prekursorów tej rewolucji. Przez lata zdobyliśmy unikalny know-how, który teraz pozwala nam ponownie wyznaczać kierunek rozwoju tego segmentu rynku” – dodaje Dorota Pajączkowska.

„Targi EkoFlota 2018. Innowacje, Ekologia, Mobilność” odbędą się w dniach 15-16 czerwca (piątek – sobota) w Centrum Targowo-Kongresowym przy ulicy Marsa 56C w Warszawie. Szczegóły na temat wydarzenia można znaleźć pod adresem https://menadzerfloty.pl/ekoflota/.

@NissanPolska